سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی ارز دیجیتال لایت کوین

 

لایت کوین   یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که امکان پرداخت های نسبتا فوری و کم هزینه را در سراسر جهان فراهم می‌کند.
لایت کوین یک شبکه پرداخت متن باز مبتنی بر بلاک چین است. در این پروتکل می‌توان دارایی‌های دیجیتالی به نام لایت کوین یا به اختصار LTC را بدون هیچ واسطه و نهاد مرکزی و به صورت کاملا غیرمتمرکز در سراسر جهان منتقل کرد.
همانند بیت کوین، امنیت شبکه لایت کوین هم با رمزنگاری و فرایند اثبات کار (استخراج) تضمین شده است. تراکنش های لایت کوین تقریبا چهار برابر سریع تر از بیت کوین هستند.

تفاوت‌های لایت کوین با بیت کوین

لایت کوین سه تفاوت اصلی با بیت کوین دارد که به ترتیب به «سرعت»، «تعداد سکه‌ها» و «ظرفیت بازار» مربوط می‌شود.

تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به لایت کوین

متداول ترین روش خرید لایت کوین و یا سایر ارزهای دیگر، مخصوصا برای کاربران ایرانی این روش است. در این روش شما باید از سایت های ایرانی یا سایت معتبر LocalBitcoins.com،‌با استفاده از ریال اقدام به خرید بیت کوین یا اتریوم کنید و سپس این بیت کوین یا اتریوم را به صرافی های معتبر منتقل و آن را تبدیل به لایت کوین کنید.

استخراج لایت کوین به چه صورت است؟

ماینرها از قدرت رایانه‌های خود استفاده می‌کنند تا مسائل پیچیده رمزنگاری شده را حل کنند. یکی از تفاوت‌های فنی و اساسی بین بیت کوین و لایت کوین در فرایند استخراج است. هر دوی آنها از الگوی اثبات کار (proof of work) استفاده می‌کنند. پروتکل اثبات کار از دو بخش تشکیل شده است:
حل مسئله باید سخت باشد در غیر این صورت ماینرها به سرعت تمام ذخایر ارز دیجیتال را استخراج می‌کنند.
تشخیص راه‌حل‌های درست باید کار آسانی باشد.
بیت کوین و لایت کوین، هر کدام این فرایند را کمی متفاوت از هم انجام می‌دهند. بیت کوین از الگوریتم هش SHA-256 برای فرایند استخراج استفاده می‌کند. مدت‌ها قبل، ماینرها متوجه شدند اگر قدرت رایانه‌های خود را به هم متصل کنند و یک استخر استخراج ایجاد کنند، شانس بیشتری برای حل مسائل دارند. در واقع دستورهای برنامه، بین چندین پردازنده تقسیم می‌شود که با این کار زمان ماندن روی برنامه کاهش می‌یابد و به این ترتیب استخرها تشکیل می‌شوند.
مسئله هش SHA-256 نیازمند قدرت پردازش بالا است و برای حل آن، باید از مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) استفاده کرد. تنها دلیل استفاده از این مدارها به خاطر حل مشکلات استخراج بیت کویناست.
این استخرهای استخراج اساسا همه قدرت خود را از ASIC می‌گیرند که برای استخراج بیت کوین طراحی شده است. استخراجی که توسط ساتوشی پیش بینی شده بود هدفش ایجاد یک شرایط عادلانه برای این فرایند بود. ایده اصلی این بود که هر کس بتواند پشت لپ‌تاپش بنشیند و به عنوان یک استخراج کننده به کمک شبکه بیاید. هر چند با استفاده گسترده از ASIC، دیگر اشخاص عادی شانسی برای حل مسائل نخواهند داشت.

منبع : سودپلاس